What's new?
Od 17.11 nie planuje notek! Bo to mi po prostu nie wychodzi.

Od 29.10.2014 zaczynam wykonywać wybrane zamówienia.

Szablon widnieje od 28.04.2016. Wykorzystane instrukcje zostały umieszczone w podstronie Credits.

Szablon powinien działać we wszystkich przeglądarkach (działa najlepiej w Google Chrome oraz Operze, z Mozillą Firefox i Safari będę niedługo walczyć) i w większości rozdzielczości (sprawdzałam to kilka razy).

Recomend
Brak znanych mi imprez. :(

#1. Jay Asher - Trzynaście powodów


Tytuł: Trzynaście powodów
Tytuł oryginalny: 13 reasons why
Autor: Jay Asher
Tłumaczenie: Aleksandra Górska
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 272

Uwaga! Tekst może zawierać spoilery na temat treści książki.

Opis z okładki: Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżanką z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzymacie powodów, dla których zdecydowała się odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła. Z przeraźliwą jasnością dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości...



Szczerze? Gdybym przeczytała sam powyższy opis, to pewnie bym się nie zdecydowała na zakup tej książki. Sięgnęłam po nią z jednego konkretnego powodu... Zaintrygował mnie zwiastun nowego serialu netflix'a. Szukając informacji na jego temat, natknęłam się na wzmiankę o tym, że jest to ekranizacja książki. Pogrzebałam więc troszkę dłużej w internecie i trafiłam na same dobre opinie na temat powieści. Postanowiłam więc, że muszę złapać książkę w swoje ręce.
I tak oto znalazłam się w "wirtualnej księgarni", wertując jej zakamarki, żeby odnaleźć tytuł, który mnie tak zainteresował. Potem udałam się do księgarni stacjonarnej i kupiłam swój własny egzemplarz Trzynastu powodów. Książkę przeczytałam w ciągu kilku wieczorów. Nie pełny tydzień po jej zakupie marudziłam do znajomych, że "chcę więcej". Tak kochani. Książka mnie wciągnęła niesamowicie i żałuję, że nie ma np. drugiej części. Jestem pewna, że gdyby taka była to już bym ją miała w swojej kolekcji.
Cała historia jest zapisana w bardzo interesujący sposób. Dlaczego? Nie ma typowego podziału na rozdziały! Przewracając strony możemy zobaczyć nagłówki typu: Kaseta 2: strona B. Ponad to, w tekście pojawiają się również symbole jakie możemy znaleźć chociażby na odtwarzaczach czy pilotach, czyli symbole play, pauza, stop i przewijanie.

Jeśli chodzi o sam tekst to jest on podzielony po miedzy nagrania kaset, na których słyszymy głos Hannah (kursywa) oraz wypowiedzi i przemyślenia głównego bohatera Clay'a(normalna czcionka). Można uznać, że tym "rozdziałów" jest w sumie 15, ale nie do końca.

Nie chce zdradzać wam więcej szczegółów z książki, bo... Myślę, że sami po nią z chęcią sięgniecie. Ponieważ zdecydowanie ją polecam każdemu molu książkowemu.

A jako, że jutro będzie można już obejrzeć serial to... Mała zapowiedź tego, co będziemy mogli zobaczyć właśnie w tworze Netflix'a.



Moja ocena książki? 8/10

Mam nadzieje, że jesteście gotowi, ponieważ zamierzam wam opowiedzieć o swoim życiu. A konkretniej, dlaczego moje życie się skończyło. Bo skoro słuchacie tych taśm, jesteście jednym z powodów.

xoxo
kass 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Layout by kass.
With help: subtelpatterns, mruwisko, rinne-tworzy.