What's new?
Od 17.11 nie planuje notek! Bo to mi po prostu nie wychodzi.

Od 29.10.2014 zaczynam wykonywać wybrane zamówienia.

Szablon widnieje od 28.04.2016. Wykorzystane instrukcje zostały umieszczone w podstronie Credits.

Szablon powinien działać we wszystkich przeglądarkach (działa najlepiej w Google Chrome oraz Operze, z Mozillą Firefox i Safari będę niedługo walczyć) i w większości rozdzielczości (sprawdzałam to kilka razy).

Recomend
Brak znanych mi imprez. :(

#3. Rick Riordan - Percy Jackson & the Olympians, The Lightning Thief


Tytuł: Percy Jackson & the Olympians, The Lightning Thief

Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Disney, Hyperion Books
Liczba stron: 393
Książka z serii: Percy Jackson & the Olympians

Z okładki:

PERCY JACKSON is about to be kicked out of boarding school... again. And that's the least of his troubles. Lately, mythological monsters and the gods of Mount Olympus seem to be walking straight out of the pages of Percy's Grek mythology textbook and into his life. And worse, he's angered a few of them. Zeus's master lightning bold has been stolen, and Percy is the prime suspect.
Now Percy and his friends have just ten days to find and return Zeus's stolen property and bring peace to a warring Mount Olympus. But to succeed on his quest, Percy will have to do more than catch the true thief: he must come t terms with the father who abandoned him; solve the riddle of the Oracle, which warns him of betrayal by a friend; and unravel a treachery more powerful than the gods themselves.


Nie, nie ma tutaj żadnego błędu kochani. Tak się składa, że książkę "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej pioruna" autorstwa Rick'a Riordana czytałam w oryginale. Dlatego też, na początku postu możecie przeczytać angielski tekst z tylnej okładki książki.

Dlaczego akurat czytałam Percy'ego w oryginale? Ponieważ na podstawie tej właśnie książki pisałam moją prace licencjacką z filologii angielskiej. Co prawda było to 4-5 lat temu, ale jako, że moją pracę licencjacką posiadam pod ręką, to doskonale pamiętam co mi się podobało, a co nie.

Ogólnie to powinnam chyba zacząć od tego, że wybór padł na tą akurat książkę, bo... O zgrozo... spodobał mi się film na jej podstawie. Uznałam więc, że będzie to całkiem niezły materiał na napisanie pracy. A teraz do rzeczy...

Historia skupia się w okół tytułowej postaci Percy Jackson'a, który dość często zmieniał szkoły. Dlaczego tak się działo? Ponieważ zdiagnozowano u Percy'ego ADHD oraz dysleksję. Tak... Właśnie z tego powodu trafiał w nie lada tarapaty i co rusz, musiał zmieniać placówkę edukacyjną. Kiedy poznajemy naszego bohatera, jest akurat w kolejnej już szkole i stara się wtopić w tłum, nie wdając się w żadne tarapaty. Niestety... jedna z nauczycielek uwzięła się na niego niemal od razu. Ale! To nie do końca w sumie była nauczycielka... I w sumie od tego momentu zaczyna się cała przygoda Percy'ego. Chłopak poznaje nowych ludzi, prawdę o swoim dziedzictwie oraz o tym, kim tak na prawdę jest jego biologiczny ojciec.

Jak sam tytuł książki wskazuje, w historii pojawią się postaci z mitologii greckiej. W pierwszej części pojawiają się: Furie, Chiron, Minotaur, Meduza, satyr oraz bogowie Olimpijscy. Zapomniałabym o moim ulubieńcu z mitologii... Jest też trójgłowy pies Cerber.
Oczywiście w książce znajdziemy kilka ciekawych i zabawnych cytatów (niestety mam je w oryginale)
'It doesn't matter? From the waist down, my best friend is a donkey' (...)
'Goat!' he cried.
'What?'
'I'm a goat from the waist down' (...)
'There are satyrs who would trample you underhoof for such an insult!'

Jako, że cała historia osadzona jest w XXI wieku, to postaci mitologiczne nabierają nieco innego obrazu.Chociażby właśnie przez to postaci z mitologii greckiej muszą ukrywać swoją tożsamość, np. poprzez ubiór.

Możliwe, że gdybym najpierw przeczytała książkę, a potem dopiero obejrzała film, to podeszłabym do tego nieco inaczej. Jednak tutaj doznałam rozczarowania. Niestety, film mi się podobał, książka już nie aż tak bardzo.

Ocena ogólna: 6 / 10


xoxo
kass

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Layout by kass.
With help: subtelpatterns, mruwisko, rinne-tworzy.